DaVinci Resolve ile Yeşil Perde (Green Screen / Chroma Key) Kullanımı

YouTube'ta Takip Et →

Bu derste Chromakey tekniği de denilen yeşil perde tekniğinin nasıl yapıldığını anlatıyorum. Ancak bu sefer ücretsiz ve profesyonel bir program olan DaVinci Resolve ile bunun çözümleyeceğiz. DaVinci Resolve’u internetten, web sitesinden ücretsiz bir şekilde indirebilir ve bilgisayarınıza kurabilirsiniz. Daha önce DaVinci Resolve’u duymayanlar için, Premiere’in bir alternatifi diyebiliriz. Öyle basit programlara benzemiyor, gayet kapsamlı bir program. Onun için zaten Da Vinci Resolve üzerinden ilerliyoruz aynı zamanda.

DaVinci Resolve’a Görüntü Import Etmek

Da Vinci Resolve programını açıyorum ve buradaki Import alanına 2 tane video ekleyeceğim, bunlardan bir tanesi arka planı yeşil olan bir görüntü ve diğeri de, arka planı yeşil olan görüntünün yeşil kısmını kaldırdığımızda, arka planda görünecek olan görüntü. İsterseniz sağ tıklayıp Import Media diyerek ve bilgisayarınızda o iki dosyayı bularak buradan Import edebilirsiniz ya da bilgisayarınızdan buraya direkt olarak sürükleyerek de bu dosyaların buraya gelmesini sağlayabilirsiniz. Dosyalar buraya geldikten sonra, küçük bir işlemi olacak ve bunların önizlemelerini görüntüleyecek bize. Biz de bunları Timeline’a aktaracağız önce.

Edit Sekmesinde Yeni Timeline Oluşturmak

Edit kısmına geliyorum, arka planı yeşil olan görseli Timeline’a sürüklüyorum. Bu görüntüyü Timeline’a sürükledim. Bunu Timeline’a sürüklememle beraber yeni bir Timeline oluştu burada. Bu benim çalışma alanım. Şimdi Green Screen görüntülerinin şöyle bir mantığı var. Yeşili silmek istediğimiz görsel daima üstte yer almalı. Yani ben buradaki katmanı, buradaki görüntüyü alıyorum ve bir üst katmana sürüklüyorum. Buraya arka planda görünmesini istediğim görseli koyacağım. Hemen bu görüntüyü buraya sürüklüyorum. Şu anda arka plan görüntüsü görünmeyecek. Çünkü yeşilleri kaldırmadık. Ama yeşilleri kaldırdığımız takdirde, altında, görüntünün altında bu olduğu için arka plan olarak bu görünecek. Bunu birazdan göreceğiz.

Alpha Channel Oluşturmak

Görüntüyü buraya Import ettikten sonra aşağıda Color sekmesine geliyorum. Color sekmesi bizim Chromakey yapacağınız sekme, yani yeşil alanların silineceği ve ana objenin yeşil alanlardan ayrılacağı alan. Yeşil alanları yok edebilmemiz için öncelikle bir Alpha Channel oluşturmamız gerekiyor. Bu alan Node alanı. Eğer sizde bu alan görünmüyorsa, buradaki Node seçeneğini işaretleyin. Node seçimi işaretli değilse, sizde muhtemelen böyle görünecektir. Tekrar buradaki Node seçeneğini, Nodes yazan kısmı seçtiğinizde bu şekilde bir ekranla karşılaşacaksınız. Buraya dikkatinizi çekerim, burada yeşil alanın altında herhangi bir mavi alan yok. Bir Alpha Channel oluşturduğumuzda, buraya mavi alan gelecek ve bu iki noktayı, iki mavi noktayı birbiriyle ilişkilendireceğiz.

Bu içerik ilginizi çekebilir.

Buraya yeni bir Alpha Channel oluşturmak için boş bir alana sağ tıklıyorum. Add Alpha Output seçeneğini seçiyorum. Bunu seçtiğim zaman, burada yeni bir nokta belirdi ve görüntünün noktasını o noktayla ilişkilendiriyorum. Bunu yapmamızın nedeni, dediğim gibi bir Alpha Channel oluşturmuş olduk.

DaVinci Resolve ve Green Screen Kullanımı

Şimdi aşağıdaki kısıma geliyorum. Bu aşağıdaki kısımda buradaki Qualifier seçeneğini seçmemiz gerekiyor. Bunu seçtiğimiz zaman, arka planı yok edebileceğimiz araçlarla karşılaşacağız burada. Selection Range kısmında ilk seçenek seçili değilse seçelim ve ardından silmek istediğimiz yeşil alana tıklayalım. Bir kere tıkladım ve buna tıkladığım zaman yeşil alanlar kaldı. Ana nesnemiz, arka plana ayırmak istediğimiz nesne yok oldu. Ve burada da gördüğünüz gibi bir Alpha Channel oluşturduğumuz için Alpha Channel görüntüsünü de burada hemen görmüş olduk. Bu kısım bizim işimize yaramayacak. Çünkü biz yeşil alanların burada yok olmasını istiyoruz. Onun için buradaki araçlar kısmında Invert diye bir seçeneğimiz var. Invert seçeneği bu seçimi tam tersi bir seçime dönüştürecek. Onun için buna tıklıyorum ve arka plan yok olurken ana nesnemiz burada görünüyor. Yalnız arka plandaki bu noktacıklara dikkat edin. Bunlar iyi bir şekilde arka planın silinmediğini ifade ediyor. Bu arka planlarda kalan kısmı silmek için de soldan üçüncü aracı seçeceğim. Yani az önce tıkladığım yeşil alanlara ek yeşil alanlar ekleyeceğim. Buna tıkladığım zaman, sahne üzerinde mouse ile tıklayarak bir gezdirme yapacağım ki, o noktacıkları da yakalayıp ekrandan kaldırsın. Gördüğünüz gibi bayağı kaldırdı, bayağı sildi. Saçlarda da bazı noktalar var. Yeşil alanların üzerine, mouse’tan kaldırdım elimi bu arada, yeşil alanların üzerine bir kere tıklıyorum. Tıkladığım zaman buradaki yeşil alanlar da yok oldu ve şu anda gayet de güzel görünüyor.

Sahne üzerinde görüntüyü oynattığımdaki sonuca bakalım. Fena değil. Gayet başarılı olduğunu bile söyleyebilirim. Bazı küçük düzenlemelerle bunu daha da mükemmel hale getirebiliriz. Bunu yapabilmemiz için de bazı değerlerle oynayacağız. Oynayacağımız değerler de şurada. Yine Color sekmesine geliyorum. Az önce kullandığımız araç kutusunun altında bazı değerler var. Bunların değerlerini değiştirebilirsiniz. Bunları böyle sağa doğru artırarak ve azaltarak aradaki farka bakmanız gerekir ve sizin görüntünüze göre en uygun olan değerleri, değer kombinasyonlarını sizin belirlemeniz, sizin bulmanız gerekir, deneye yanıla. Standart değerler değiller bunlar çünkü, görüntüye göre değişebilen değerler.

Ve bunlar yeterli gelmediyse eğer ya da kenarları biraz daha yumuşatmak isteyebilirsiniz. Burada 1 ve 2 sayılarını göreceksiniz. Birinci sekme şu anda aktif olan sekme, ikinci sekmeye gelip, buradaki Radius değerini bir miktar artırabilirsiniz. Mesela 2’ye veya 3’e doğru ve böylece daha yumuşak bir geçiş olacaktır. Diğerleriyle de oynayabilirsiniz tabii ki. Bu tamamen sizin görüntünüze göre değişecektir. Ben olabildiğince optimum düzeyde yapılacak değişiklikleri size anlatmaya çalışıyorum. Bunu geliştirmek size kalmış. Gelelim Edit kısmına tekrar ve tekrar kontrol edelim bakalım çalışmamız ne durumda. Bence gayet makul durumda.

Görüntüde İstenmeyen Alanları Görünmez Yapma

Tekrar Color kısmına gelelim. Bir Rectangle çizmemiz gerekebilir. Siz eğer kendiniz bir çekim yapıyorsanız ve çok büyük bir stüdyonuz yoksa ve arka planda perde kullanıyorsanız mesela, buradaki perdelerde bazı çıkıntılar olabilir, arka planda duvar görünüyor olabilir. Bunların önüne geçebilmemiz için de bir Rectangle oluşturmak, Rectangle Mask oluşturmamız gerekir. Az önce seçtiğimiz Qualifier seçeneğinin yanındaki bu ikona tıklayalım. Dikdörtgen, yuvarlak gibi çeşitli Mask değerleri var. Dikdörtgen oluşturacağımız için buradaki dikdörtgeni seçiyorum. Buna tıkladığım zaman ekranda zaten dikdörtgeni görüyorum. Bu dikdörtgeni şöyle, ana objeyi kapsamayacak şekilde genişletelim. Ve şuna da dikkat etmemiz lazım bu tip kareler oluştururken, bu tip mask’lar, bu tip alanlar oluştururken. Videoyu oynattığımda, mesela buradaki kadının elinin, buradaki dikdörtgenin dışına çıkmaması gerekiyor. Bu tip küçük şeylere de önem gösterelim. Mesela burada bir küçük çıkma problemi yaşayabiliriz. Onun için de şunu şöyle genişlettim. Bunu bir kontrol etmekte fayda var. Evet, başka çıkmadı. Bu benim için yeterli. Bunu dediğim gibi, eğer arka planda bir perde kullanıyorsanuz ve yeteri büyüklükte bir perdeniz yoksa evinizde, arka plan, duvar gibi yerler görünüyorsa, onları ekarte etmek için bu masking yöntemini kullanabilirsiniz.

Peki buradaki değerleri değiştirerek bu ekranı nasıl daha detaylı görebiliriz? Çünkü bu şekilde baktığımızda, çok bir detay göremiyoruz ve ekran küçük olduğu için neyi ne kadar değiştireceğimizi anlayamayabiliriz. Bu ekranın sol üstünde şöyle bir % değeri var, yakınlığı ile alakalı. %100 yaparsak, %100 görmüş oluruz görüntüyü ve görüntüyü şu şekilde aldığımızda, şurada bazı problemler olduğunu görüyoruz. Radius değerini artırarak, mesela bu problemin bir nebze önüne geçebiliriz. Diğer değerlerle de bu şekilde %100 yaparak oynadığınızda daha detaylı bir çalışma elde edebilirsiniz ve bu da detaylı çalıştığınız için yeşil alanların çok daha iyi bir şekilde yok olmasını sağlar. DaVinci Resolve ile yeşil arka planları nasıl yok edebileceğimizi öğrendik.