Blender Yıldızlı Gökyüzü Nasıl Yapılır?

YouTube'ta Takip Et →

Bu videoda Blender üzerindeki arka planı değiştirmeyi göreceğiz ve bu arka planı daha çok yıldızlarla dolu bir gökyüzü yapmayı deneyeceğiz. Ya da gece görünümünün nasıl olduğunu göreceğiz. Ortaya bir gezegen koydum ki daha gerçekçi bir senaryo elde edebilirim. Bu şekilde gezegen senaryolarınızda, uzay temalı senaryolarınızda veya bilim kurgu temalı projelerinizde bu özelliği kullanabilirsiniz.

Öncelikle, gökyüzü siyah renklidir, dolayısıyla arka planı tamamen siyah olacak şekilde ayarlamamız gerekir. Buradaki ikonlarda, sağ taraftaki ikonlarda dünya ikonuna tıklayalım World Properties‘e ve rengi tamamen siyah olacak şekilde ayarlayalım. Eğer sizde bu şekilde görünmüyorsa üsteki görünüm modlarını değiştirmek gerekir. Bu şekilde görünüyor olabilir. Gri olarak görünüyor olabilir. Bu durumda Render görünümüne geçmeniz gerekir, yani en sağdaki görünüme geçmeniz gerekir ve buradaki ızgaraları da, çizgileri de kaldıralım. Bunun için de, bunları kaldırmak için de Overlay ikonuna tıklayalım. Böylece gökyüzüne ait temiz bir arka plana sahip olduk.

Şu anda arka plan siyah olarak görünüyor. Biz bu arka plana yıldızlar ekleyeceğiz. Materyallerle ilgileneceğiz. Bu çizgiye sağ tıklıyorum ve dikey olarak ayırmak istediğim için Vertical Split’i seçiyorum. Sahnede herhangi bir yere tıklayarak ekranı ikiye ayırmış oluyorum ve sol taraftaki seçeneklerden Shader’ı seçtiğimde, sağ tarafı da daraltalım, bu şekilde materyal ekranı açılacak. Varsayılan olarak normalde şu sağdaki ikisini göreceksiniz. Ben de, gezegen görseli eklemek istediğim için sol taraftaki panel de açık. Ama bizim sahne üzerindeki nesneleri değil, arka planla işimiz olduğu için Object yerine World‘ü seçiyoruz. World seçeneğini seçtiğimizde, sizde de bende de aynı paneller görünecek.

Şimdi buraya yeni özellikler ekleyeceğiz. Yukarıdaki menüde Add diyorum. Texture’ın altındaki Voronoi Texture seçeneğini seçiyorum ve buraya ekliyorum. Bu kaplama çeşidi, hücre gibi desenleri oluşturabileceğimiz bir özellik. Biz bunu gökyüzü olarak kullanacağız. Ve bu özelliğin Distance‘ını alıyorum background’un color’ına sürüklüyorum. Hücre gibi görünmeye başladılar zaten. Etrafı bu şekilde görüntülendiğimde de arka planın da hareket ettiğini görüyoruz. Boyut kısmını yani scale kısmını artırdığımda ise arka plandaki noktaların küçüldüğünü göreceksiniz. Ne kadar artırırsam o kadar küçülecek. Bu da bizi yıldız görünümüne çok daha yaklaştıracak. Düz sayı olsun. Burayı 75 yapıyorum.

Şimdi Map Range eklemeniz gerekir. Bunu da Add’in altındaki Converter’ın altındaki Map Range seçeneğiyle yapacağız. Şöyle araya doğru koyuyorum. Bu özellikle birlikte değiştirmemiz gereken seçenekler şunlar. Minimum değerinin maksimum değerinden daha yüksek olması gerekiyor. Örneğin maksimum’u 0 yapıyorum. Arka plan tamamen siyah bir renge büründü. Bunu da 0.1 olarak değiştiriyorum ve yıldızlar biraz daha belirgin oldular. Fakat bunlar aynı boyuttalar. Bu boyutlandırmayı da, yıldızların boyutlandırmasını da çeşitlendirmek için Voronoi Texture üzerindeki F1 seçeneğini, Smooth F1 olarak değiştiriyorum. Bunu değiştirildiğinde büyüklü küçüklü yıldızları göreceğiz. Şöyle etrafına doğru baktığımda ise evrende olduğumuz hissi vermeye başladı. Scale değerini biraz daha arttırıyorum. 200 yapıyorum. Yıldızlar çok daha küçük oldular, çünkü Scale değerini artırdık. Siz bunu kendi projenize göre düzenleyebilirsiniz. Bu noktada, minimum değerini azalttığımda ise 1 değerini 0.5 yapıyorum ve bu şekilde kontrol ettiğimde evrene çok daha fazla benzediğini görebiliyoruz. Yıldızların görünürlüğünü, parlaklığını artırabilmek için de maksimum değerini artırabilirsiniz. To Max değerini 2 yapıyorum örneğin. Sağ tarafa dikkat edin, daha fazla sayıdaymış gibi görünüyorlar yıldızlar. Sahneye tam ekran bakacak olursak bu şekilde gerçekten de yıldızlar varmış gibi görünüyorlar. Dediğim gibi siz bu yıldızların parlaklıklarını, sayılarını, büyüklüklerini kendi projenize göre düzenleyebilirsiniz. Bu şekilde arka plan için olan node’ları kullanarak ve değerlerini değiştirerek gökyüzü yıldızlarını, 360 derece yıldızlı arka planlar oluşturabiliyoruz