Blender Wireframe Render Nasıl Alınır?

YouTube'ta Takip Et →

Blender’da bir nesnenin Edge’lerin nasıl render edilebileceğini gösteriyorum. Bu görünüm wireframe olarak da bilinir ve tel çerçeve görüntüsü verir. Blender içerisindeki görünüm modlarında wireframe adında bir seçenek var. Buna tıkladığımızda da nesnenin edge’lerini görebiliyoruz. Ancak render aldığımızda bu görünümün render’ını değil, nesnenin render’ını alabiliyoruz. Dolayısıyla bizim istediğimiz şey bu değil. Biz aynı zamanda render kısmında da bu görünümü elde etmek istiyoruz. Bu görünümü alabilmemiz için Modifier sekmesindeki Wireframe özelliğini kullanmamız gerekiyor.

Modifier Properties kısmına geliyorum ve burada yeni bir Modifier ekliyoruz. Bu ekleyeceğimiz Modifier’ın ismi de, az önce belirttiğim gibi Wireframe. Bu seçeneğe tıklıyorum. Ve bu seçeneğe tıkladığım zaman, sahnedeki nesneyi hangi nesneye uyguladıysak onu, tel çerçeve görünümüne sokar. Sahne üzerindeki ekstra sorunlarla karşılaşırsınız eğer, Even Tickness seçeneğini iptal edin. Modifier eklediğimiz zaman karşımıza bir kalınlık değeri çıkacak. Sonuçta bu bir tel görünüm olduğu için bunun kalınlığını da belirtiyor olmamız gerekir. Buradaki Tick seçeneği tellerin kalınlığını ifade eder. Nesnemizi seçip buradaki Tick seçeneğini değiştirdiğimizde ve bunun render’ını aldığımızda, böyle bir görüntü ortaya çıkacak. Çünkü tel kalınlığını arttırdık. Biraz daha artıralım, hatta abartalım. Bir değil de mesela beş yapalım, daha kalın tel görünüm olacak. Bunun da render’ını alıyorum ve anlamsız bir şeye doğru evriliyor. Bu durumun oranını tutturmak tabii ki çok önemli. Bir değeri fena durmuyordu. Bir yapıp tekrar render’ını alıyorum.

Şimdi bazı durumlarda nesnelerin kendilerinin de görünmesini isteyebilirsiniz. Dolayısıyla nesnenin kendisinin üzerine tel görünümü vermiş olacaksınız. Bunu da hemen gösteriyorum. Nesne seçiliyken, Replace Original kısmının işaretini kaldırdığımda, nesnenin kendisini de burada göreceğiz. Ve render’ını aldığımızda bu şekilde bir görünüm olacak. Tabii buna materyal vererek daha farklı görüntüler elde edebilirsiniz. Örneğin, yeşil renkli bir materyal atadığımızda bu şekilde görünecektir. Replace Original kısmını tekrar işaretleyelim, Modifier sekmesindeki. Bunu işaretliyorum ve tekrar render’ını alıyorum. Gördüğünüz gibi bu tellere de, renk atama imkanımız var.

Alt tarafa bir zemin oluşturduğumuzda ve bir ışıklandırma sistemiyle de bu tellerin görüntüsünü gölgeli olarak da alabiliyorsunuz. Hemen bunun da küçük bir uygulamasını yapalım. Bir zemin ekliyorum. Sahnede zaten bir ışık var. Şimdi bu moda baktığımda. gördüğünüz gibi tellerin de gölgeli olarak render’ını alabilmiş oluyoruz. Bunu, bu özelliği kendi çalışmanıza göre tabii ki geliştirebilirsiniz.